noutati

Atelier de peisagistică

Prin joc – în și cu elementele oferite de natură – sub îndrumarea peisagiștilor și a studenților peisagiști vom încerca să înțelegem și să evidențiem preferințele copiilor pentru modul în care locurile de joacă și zonele de sport ar trebui proiectate, organizate și dotate.

Activități în cadrul atelierului de peisagistică:
• Prezentare: Peisajul zonelor de sport și a locurilor de joacă (cum să crești mare, prin sport și joacă, explorând natura?)
• Cum arata locul meu de joacă preferat? Ne imaginăm și reprezentăm zona de sport și locul de joacă; inspirație și natură
• Obiecte de artă și decor cu materiale colectate din natură;
• Land Art cu materiale naturale – învățăm despre arta naturii; despre frunze și arbori, combinăm creativitatea cu învățarea; explorăm, colectăm și suntem creativi;
• Kokedama – ne jucăm cu mușchi pământ și plante.

Atelierul va fi realizat cu ajutorul peisagiștilor de la AsoP, Filiala Teritoriala Nord-Vest și de la Facultatea de Horticultura Cluj-Napoca, specializarea Peisagistică, USAMV Cluj-Napoca.
Sunt 25 locuri pentru fiecare zi iar copiii sub 12 ani pot participa doar însoțiți de un adult.

Înscrieri: https://forms.gle/sTMPLWfsrG8aXox98

Zonele de sport și locurile de joacă trebuie să aibă calități deosebite pentru a atrage copiii și pentru a deveni – în același timp – o parte valoroasă a mediului local. Mediul natural a fost în mod tradițional un spațiu utilizat pentru explorare, joacă și de activitate fizică pentru mulți copii, însă societatea modernă pare că se îndepărteazăde această componentă, neglijând valoarea intrinsecă a acestor peisaje natural, elemente valoroase pentru dezvoltarea copiilor și adolescenților. Cu o generație în urmă, copiii au avut acces la spații naturale care stimulau, provocau și favorizau exercitarea abilităților motrice prin explorarea kinestezică necesare pentru descoperirea și înțelegerea unui peisaj surprinzător și situațiile neprevăzute care rezultau. Astăzi, mediile de joc fizice ale copiilor și facilitățile pentru interacțiunea scoială se schimbă, iar oportunitățile de joc liber în medii stimulante au scăzut. Experiențele în natură ajută la modelarea concepțiilor și valorilor copiilor. În timp ce fiecare din aceste tipuri de interacțiune cu mediul natural este important în dezvoltarea unei conștiințe și a unei identități de mediu, experiențele directe sunt cele mai importante pentru explorarea elementelor naturale. Mediul înconjurător – împreună cu identitățile sale – are capacitatea de a modela modul în care copiii participă la perceperea și protecția acestuia.